DE GEMEENTERAAD
Na vastgesteld te hebben dat in toepassing van artikel 20 van het decreet over het lokaal bestuur elk raadslid minstens acht dagen op voorhand, de notulen samen met de uitnodiging tot de vergadering, de dagorde van deze zitting heeft ontvangen, en dat in toepassing van artikel 249 elk raadslid minstens veertien dagen voor de vergadering een ontwerp van de beleidsrapporten (indien geagendeerd) met alle bijlagen heeft ontvangen.
GAAT OVER TOT DE DAGORDE
De voorzitter opent de zitting op 16/10/2024 om 20:00.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de ontwerpnotulen van de zitting van de gemeenteraad van 21 augustus 2024;
Overwegende dat in toepassing van artikel 32 van het decreet over het lokaal bestuur een zittingsverslag wordt opgemaakt aan de hand van een audioverslag dat gepubliceerd wordt overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur;
BESLIST
Enig artikel: de notulen van de zitting van de gemeenteraad van 21 augustus 2024 worden goedgekeurd.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente aangesloten is bij de opdrachthoudende vereniging WVI;
Gelet op de uitnodiging om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van WVI die op 27 november 2024 - 18.30 u plaatsheeft;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 30 januari 2019 waarbij de heer Philippe Wyffels, raadslid, werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de algemene vergadering in de huidige legislatuur;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen;
Overwegende de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging WVI van 27 november 2024 - 18.30 u:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering met bijhorende stukken van de opdrachthoudende vereniging WVI van 27 november 2024 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van deze beslissing.
Artikel 3: deze beslissing zal worden bekendgemaakt overeenkomstig de bepalingen in het decreet over het lokaal bestuur.
Artikel 4: Het mandaat aan de heer Philippe Wyffels als afgevaardigde voor deze vergadering wordt bevestigd.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente voor één of meerdere activiteiten is aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Gaselwest;
Gelet op de uitnodiging van 23 september 2024 om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Gaselwest die op 19 november 2024 plaatsheeft;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 21 december 2022 waarbij de heer Philippe Wyffels werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de (buitengewone) algemene vergadering in de huidige legislatuur.
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen;
Overwegende de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest van 19 november 2024:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering met bijhorende stukken van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest van 19 november 2024 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van deze beslissing.
Artikel 3: deze beslissing zal worden bekendgemaakt overeenkomstig de bepalingen in het decreet over het lokaal bestuur.
Artikel 4: Het mandaat aan de heer Philippe Wyffels als afgevaardigde voor deze vergadering wordt bevestigd.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de overeenkomst tussen I.V.I.O. en vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen, goedgekeurd door de gemeenteraad in de zitting van 17 juli 2003, waarin de wederzijdse rechten en verplichtingen van de partijen staan omschreven met de daaraan verbonden financiële consequenties;
Gelet op het jaarverslag van de werking van de vzw in 2023, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende dat I.V.I.O. de gemeenten adviseert om in functie van een goede werking van de kringwinkels in het werkingsgebied I.V.I.O. aan vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen een bijdrage te betalen in de werkingskosten van 0,125 euro per inwoner, een bijdrage die jaarlijks kan worden herzien;
Overwegende dat voor het werkingsjaar 2024 een toelage van 1090,75 euro moet betaald worden;
Overwegende dat de gemeenteraad voorstelt om de overeenkomst voor het werkingsjaar 2024 te herbevestigen en zo de bijdrage van de gemeente in de werkingskosten van de vzw te bepalen op 0,125 euro per inwoner;
Overwegende dat vzw De Kringwinkel West-Vlaanderen eveneens het jaarverslag van 2023 bezorgde dat ter kennis gebracht wordt van de gemeenteraad;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad neemt kennis van het jaarverslag van 2023 van vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen.
Artikel 2: de gemeenteraad neemt kennis van de toelage van 1.090,75 euro voor het werkingsjaar 2024 van vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen.
Artikel 3: de gemeenteraad herbevestigt de bestaande overeenkomst afgesloten tussen I.V.I.O. en vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen voor 2024 waardoor de bijdrage van de gemeente in de werkingskosten van vzw De Kringwinkel Midden West-Vlaanderen voor het werkingsjaar 2024 vastgelegd wordt op 0,125 euro per inwoner.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 18 december 2019 houdende de goedkeuring van de overeenkomst betreffende de oprichting van de Interlokale Vereniging Stedelijke Kunstacademie Tielt, waarbij Tielt aangeduid werd als beherende gemeente, en Dentergem, Ingelmunster en Wingene als deelnemende gemeenten;
Gelet op het schrijven van stadsbestuur Tielt van 5 maart 2024, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet dat gemeente Meulebeke deeltijds kunstonderwijs wenst te organiseren;
Gelet dat gemeente Meulebeke hiervoor wil samenwerken met Tielt als organiserende gemeente;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 29 maart 2024 waarbij akkoord gegaan wordt om de laattijdige aanvraag tot toetreding van Meulebeke alsnog in aanmerking te nemen;
Gelet dat het Beheerscomité IV Stedelijke Kunstacademie Tielt positief advies verleende voor de toetreding van gemeente Meulebeke tot de Interlokale vereniging;
Overwegende dat de toetreding voorzien wordt vanaf 1 september 2025;
Overwegende dat overeenkomstig artikel 4§ van de afgesloten overeenkomst het beheerscomité een advies formuleert over het verzoek tot toetreding en de aanvraag ter goedkeuring voorlegt aan de gemeenteraden van de deelnemende gemeenten. De toetreding wordt aanvaard indien alle deelnemende gemeenten zich akkoord hebben verklaard;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad gaat akkoord met de toetreding van gemeente Meulebeke tot de Interlokale Vereniging Stedelijke Kunstacademie Tielt met ingang van 1 september 2025.
Artikel 2: een kopie van deze beslissing wordt bezorgd aan directeur Jonas Callens van de Stedelijke Kunstacademie Tielt.
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding;
Gelet op het decreet van 25 februari 1997 over het basisonderwijs, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 2 april 2004 betreffende de participatie op school en de Vlaamse Onderwijsraad;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen;
Gelet op het arbeidsreglement zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 20 december 2023;
Gelet op het feit dat een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur;
Gelet dat alle personen die onder leiding en gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Gelet op het feit dat deze voorwaarden worden voorgelegd in een arbeidsreglement voor de personeelsleden van gemeentelijke basisschool 't Veld;
Gelet op het feit dat het decreet rechtspositie en het decreet basisonderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond rechten en plichten van het personeel en het schoolbestuur;
Gelet op het huidige arbeidsreglement voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van gemeentelijke basisschool 't Veld, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de bespreking van de wijzigingen aan het arbeidsreglement tijdens het vakbondsoverleg van 7 juni 2024;
Gelet op het ontwerp van het gewijzigde arbeidsreglement, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende dat het bestaande reglement een update verdiende;
Overwegende dat volgende artikelen worden aangepast:
Hoofdstuk 7 - Functiebeschrijvingen en evaluatie
Hoofdstuk 11 - Bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de personeelsleden
Hoofdstuk 14 - Veiligheid, gezondheid en welzijn
Hoofdstuk 18 - Toedienen van medicatie en stellen van technische verpleegkundige handelingen (art. 228 tot en met art 229 §2): wordt toegevoegd;
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen B. De Keukeleire en de daarop volgende opmerkingen van raadslid J. Vandemaele :
- contactgegevens bij het arbeidsreglement van de Veldschool vermelden de directie, terwijl bij de andere scholen verwezen wordt naar de juridische dienst basisonderwijs bij het OVSG: best uniformiseren
- e-mailadres van de Veldschool correct ?
- wijziging artikel 206 : rookverbod binnen een straal van 10 meter aan in- en uitgang van de school : zal de gemeente die voor alle scholen op een uniforme wijze zichtbaar maken ?
Gelet op het antwoord door schepen B. De Keukeleire waaruit blijkt dat de opmerkingen zullen overgemaakt worden aan de directies en dat de gemeente inderdaad het dossier omtrent de rookvrije plaatsen zal opnemen om dit zo uniform mogelijk te maken voor alle betrokken gebouwen en plaatsen;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad heft het huidige arbeidsreglement, zoals goedgekeurd in de zitting van de gemeenteraad van 20 december 2023, voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van de Gemeentelijke Basisschool 't Veld op.
Artikel 2: het gewijzigde arbeidsreglement voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van de gemeentelijke basisschool 't Veld, in bijlage bij dit besluit, wordt goedgekeurd. De hierboven gemaakte opmerkingen worden aan de directie van de Veldschool overgemaakt.
Artikel 3: een kopie van dit besluit en van het gewijzigde arbeidsreglement wordt ter kennisgeving bezorgd aan het onderwijspersoneel zoals vermeld in de toelichting bij het arbeidsreglement.
Artikel 4: de onderwijsadministratie bezorgt een kopie van dit besluit aan de afdeling 'Toezicht op de Sociale Wetten'.
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding;
Gelet op het decreet van 25 februari 1997 over het basisonderwijs, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 2 april 2004 betreffende de participatie op school en de Vlaamse Onderwijsraad;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen;
Gelet op het arbeidsreglement zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 20 december 2023;
Gelet op het feit dat een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur;
Gelet dat alle personen die onder leiding en gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Gelet op het feit dat deze voorwaarden worden voorgelegd in een arbeidsreglement voor de personeelsleden van gemeentelijke basisschool De WegWijzer Wakken;
Gelet op het feit dat het decreet rechtspositie en het decreet basisonderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond rechten en plichten van het personeel en het schoolbestuur;
Gelet op het huidige arbeidsreglement voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van gemeentelijke basisschool De WegWijzer, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de bespreking van de wijzigingen aan het arbeidsreglement tijdens het vakbondsoverleg van 7 juni 2024;
Gelet op het ontwerp van het gewijzigde arbeidsreglement, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende dat het bestaande reglement een update verdiende;
Overwegende dat volgende artikelen worden aangepast:
Hoofdstuk 2 - Arbeidsduur, arbeidstijd, prestatieregeling, vakantieregeling
Hoofdstuk 3 - Afwezigheden en verlof
Hoofdstuk 7 - Functiebeschrijvingen en evaluatie
Hoofdstuk 11 - Bevoegdheden en verantwoordelijkheden van de personeelsleden
Hoofdstuk 12 - Specifieke verplichtingen
Hoofstuk 14 - Veiligheid, gezondheid en welzijn
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad heft het huidige arbeidsreglement, zoals goedgekeurd in de zitting van de gemeenteraad van 20 december 2023, voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van de Gemeentelijke Basisschool De Wegwijzer op.
Artikel 2: het gewijzigde arbeidsreglement voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van de gemeentelijke basisschool De Wegwijzer, in bijlage bij dit besluit, wordt goedgekeurd.
Artikel 3: een kopie van dit besluit en van het gewijzigde arbeidsreglement wordt ter kennisgeving bezorgd aan het onderwijspersoneel zoals vermeld in de toelichting bij het arbeidsreglement.
Artikel 4: de onderwijsadministratie bezorgt een kopie van dit besluit aan de afdeling 'Toezicht op de Sociale Wetten'.
Gelet op de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen, en latere wijzigingen;
Gelet op de wet van 19 december 1974 tot regeling van de relaties tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding;
Gelet op het decreet van 25 februari 1997 over het basisonderwijs, en latere wijzigingen;
Gelet op het decreet van 2 april 2004 betreffende de participatie op school en de Vlaamse Onderwijsraad;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wijzigingen;
Gelet op het feit dat een goede schoolorganisatie steunt op duidelijke afspraken tussen het personeel en het schoolbestuur;
Gelet dat alle personen die onder leiding en gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hun arbeidsverhouding van toepassing zijn;
Gelet op het feit dat deze voorwaarden worden voorgelegd in een arbeidsreglement voor de personeelsleden van gemeentelijke basisschool voor buitengewoon onderwijs De Ruimtevaarder;
Gelet op het feit dat het decreet rechtspositie en het decreet basisonderwijs voldoende ruimte laten om lokaal en autonoom concrete afspraken te maken rond rechten en plichten van het personeel en het schoolbestuur;
Gelet op het ontwerp van het arbeidsreglement, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de bespreking van het arbeidsreglement tijdens het vakbondsoverleg van 7 juni 2024;
BESLIST
Artikel 1: het arbeidsreglement voor het gemeentelijk onderwijspersoneel van de gemeentelijke basisschool voor buitengewoon onderwijs De Ruimtevaarder, in bijlage bij dit besluit, wordt goedgekeurd.
Artikel 2: de onderwijsadministratie bezorgt een kopie van dit besluit aan de afdeling 'Toezicht op de Sociale Wetten'.
Gelet op het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, hoofdstuk IX;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs;
Gelet op brief van het Agentschap voor Onderwijsdiensten van 29 mei 2024 in verband met de personeelsformatie voor het schooljaar 2024-2025, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 14 juni 2024 betreffende de principiële goedkeuring voor het inrichten van 6 lestijden Tivoli in 't Veld gedurende schooljaar 2024-2025;
Gelet op het voorwaardelijk gunstig visum van de financieel directeur van 7 oktober 2024;
Overwegende dat de elementen tot vaststelling van het lestijdenpakket voor gemeentelijke basisschool 't Veld Dentergem bekend zijn;
Overwegende dat er een bespreking van het lestijdenpakket is doorgegaan;
Overwegende dat het voorstel van lestijdenpakket onder voorbehoud van wijzigingen door de hogere overheid wordt vastgelegd;
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen van onderwijs B. De Keukeleire en de reactie van raadslid J. Vandemaele (cfr. audioverslag);
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad stelt het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor het kleuteronderwijs in 't Veld Dentergem als volgt vast:
Artikel 2: de gemeenteraad wendt het vastgestelde lestijdenpakket aan als volgt:
Artikel 3: de gemeenteraad stelt het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor het lager onderwijs in 't Veld Dentergem als volgt vast:
Artikel 4: de gemeenteraad wendt het vastgestelde lestijdenpakket aan als volgt:
Gelet op het decreet basisonderwijs van 25 februari 1997, hoofdstuk IX;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 17 juni 1997 betreffende de personeelsformatie in het gewoon basisonderwijs;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 5 december 2003 betreffende ICT-coördinatie in het onderwijs;
Gelet op brief van het Agentschap voor Onderwijsdiensten van 29 mei 2024 in verband met de personeelsformatie voor het schooljaar 2024-2025, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op het gunstig visum van de financieel directeur van 7 oktober 2024 (nummer G_2024_050);
Overwegende dat de elementen tot vaststelling van het lestijdenpakket voor gemeentelijke basisschool De WegWijzer Wakken bekend zijn;
Overwegende dat er een bespreking van het lestijdenpakket is doorgegaan;
Overwegende dat het voorstel van lestijdenpakket onder voorbehoud van wijzigingen door de hogere overheid wordt vastgelegd;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad stelt het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor het kleuteronderwijs in de WegWijzer Wakken als volgt vast:
Artikel 2: de gemeenteraad wendt het vastgestelde lestijdenpakket aan als volgt:
Artikel 3: de gemeenteraad stelt het lestijdenpakket voor het schooljaar 2024-2025 voor het lager onderwijs in de Wegwijzer Wakken als volgt vast:
Artikel 4: de gemeenteraad wendt het vastgestelde lestijdenpakket aan als volgt:
Gelet op de toelichting ter zitting door burgemeester K. Degroote dat het opportuun is de behandeling van dit dossier uit te stellen evenals de vraagstelling door raadslid A. Van de Velde en de repliek van de burgemeester (cfr. audioverslag);
BESLIST
Enig artikel: De behandeling van dit dossier wordt uitgesteld naar de volgende zitting van de gemeenteraad.
Gelet op het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen;
Gelet op het decreet van 18 mei 1999 houdende de organisatie van de ruimtelijke ordening;
Gelet op de Vlaamse codex ruimtelijke ordening;
Gelet op het omgevingsdecreet, in bijzonder artikel 31 dat het volgende bepaalt:
“§ 1. Als de aanvraag de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg omvat, roept het college van burgemeester en schepenen, in voorkomend geval op verzoek van de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15, de gemeenteraad samen om te beslissen over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg.
De gemeenteraad spreekt zich uit over de ligging, de breedte en de uitrusting van de gemeenteweg, en over de eventuele opname in het openbaar domein. Hierbij wordt rekening gehouden met de doelstellingen en principes, vermeld in artikel 3 en 4 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen, en in voorkomend geval met het gemeentelijk beleidskader en afwegingskader, vermeld in artikel 6 van het decreet van 3 mei 2019 houdende de gemeentewegen. De gemeenteraad kan daarbij voorwaarden opleggen en lasten verbinden, die de bevoegde overheid in de eventuele vergunning opneemt.
§ 2. Als het college van burgemeester en schepenen niet de bevoegde overheid is die in eerste aanleg over de aanvraag beslist, dan bezorgt de gemeente de beslissing van de gemeenteraad over de aanleg, wijziging, verplaatsing of opheffing van de gemeenteweg binnen zestig dagen na het verzoek aan de bevoegde overheid, vermeld in artikel 15.”
Gelet op het omgevingsbesluit, in bijzonder artikel 47 dat het volgend bepaalt:
“Als de vergunningsaanvraag wegenwerken omvat waarvoor de gemeenteraad beslissingsbevoegdheid heeft, neemt de gemeenteraad daarover een besluit. De gemeenteraad neemt daarbij kennis van de standpunten, opmerkingen en bezwaren die zijn ingediend tijdens het openbaar onderzoek. Uiterlijk tien dagen na de gemeenteraadszitting stelt de gemeente de gemeenteraadsbeslissing ter beschikking hetzij van de bevoegde omgevingsvergunningscommissie als die advies moet verlenen, hetzij van het bevoegde bestuur als geen advies van een omgevingsvergunningscommissie vereist is.”
Gelet op de toelichting bij bovengenoemd omgevingsdecreet en -besluit:
“Art. 47. Het Decreet betreffende de omgevingsvergunning herneemt de welbekende regeling van de tussenkomst van de gemeenteraad over de zaak van de wegen. Voor alle duidelijkheid wordt ook hier herhaald:
- de bevoegde overheid mag rechtstreeks weigeren zonder het dossier aan de gemeenteraad voor te leggen;
- de regeling geldt zowel voor aanvragen voor stedenbouwkundige handelingen als voor het verkavelen van gronden;
- beslist de gemeenteraad ongunstig over de zaak van de wegen, dan kan de bevoegde overheid geen vergunning verlenen, ook niet in beroep;
- de gemeenteraad spreekt zich enkel uit over de zaak van de wegen, niet over de vergunningsaanvraag;
- de gemeenteraad bespreekt enkel de bezwaren die handelen over de zaak van de wegen, niet de andere bezwaarschriften.”
Gelet op de aanvraag voor een omgevingsvergunning met dossiernummer OMV_2024007037 (intern nummer gemeente: 202461) op 17 april 2024 ingediend bij de gemeente Dentergem, vergunningverlenende overheid, door De Aardappelhoeve voor het slopen van de hoevegebouwen, mestverwerking en bestaande verharding, en de nieuwbouw van een bewaarloods met luifel, aanleg verharding, weegbrug en infiltratievoorziening in Dentergem, Meulebekesteenweg 67, kadastraal gekend als : afdeling 1 sectie D nrs. 278C, 279C, 281/2 A, 282R, 283G, 284A, 285_, 286A, 376A, 379G en 379H.
Overwegende dat deze omgevingsvergunning voor stedenbouwkundige handelingen onder meer omvatten;
Verzoeker wenst een nieuwe opslagloods op te richten in functie van bewaring van aardappelen en ajuinen. Daarnaast wenst verzoeker ook een nieuwe luifel te bouwen voor het drogen van de veltvruchten en het stockeren van lege kisten. Deze nieuwe bewaarloods en luifel hebben een totale oppervlakte van 9230,39m² (120m x 61m) + (60m x 30m). In deze grote opslagloods zullen er 9 bewaarcellen gecreeerd worden voor het stockeren van aardappelen en ajuinen. Daarnaast wordt er ook een grote sorteerruimte voorzien, een laadkade, en een conciergewoning (133,88m² en 401,63m³). De nieuwe uitbreiding wordt opgericht vanuit een stalen-skeletstructuur afgewerkt met beige silexbetonpanelen in combinatie van met bruine sandwichpanelen. De dakconstructie wordt uitgevoerd in zadeldaken met een kroonlijsthoogte van 9,50m en een nokhoogte van 12,05m. De dakconstructie zal eveneens afgewerkt worden met bruine sandwichpanelen. Aan de hand van deze gekozen materialen wenst verzoeker de gebouwen af te toetsen aan de hedendaagse agrarische architectuur. De luifel zal aan de straatzijde afgewerkt worden met bruine ventilatiegordijnen. Dit om slagregen en te hevige wind tegen te gaan. Verder wenst verzoeker nog 3735,63m² betonverharding aan te leggen in functie van een vlotte, duurzame en stofvrije circulatie op het terrein. Enkel op deze manier zullen vrachtwagens vlot kunnen manoevreren op het terrein. Ter hoogte van de oprit, wenst verzoeker een nieuwe elektriciteitscabine op te richten. Deze heeft een totale oppervlakte van 26,1m² en zal uitgevoerd worden in een groene kleur. Zo kan het bedrijf voorzien worden van voldoende elektriciteit voor de activiteiten.
- Bestaande, te slopen oppervlaktes van de gebouwen: 178 m² + 877,65 m² + 36,75 m² + 47,77 m² + 1118,06 m² + 1980,34 m² + 313,34 m² + 952,64 m² = 5 504,55 m²
- Bestaande, te slopen volumes van de gebouwen: 1169 m³ + 3316,95 m³ + 79,01 m³ + 214,01 m³ + 4140,13 m³ + 10 070,03 m³ + 2306,18 m³ + 5054,43 m³ = 26 349,74 m³
-Bestaande, te slopen mestbekkens: 1 133 m² Verharding in bestaande toestand: 2967 m² (beton) + 760 m² (steenslag) + 945 m² (asfalt) = 4 672 m²
- Totaal bestaand verhard: 11 309,55 m²
- Nieuwe oppervlakte gebouw (incl. luifel): 7 430,39 m² + 1800 m² = 9 230,39 m²
- Nieuw volume gebouw (incl. luifel): 78 459,56 m³ + 18 315,3 m³ = 96 774,86 m³
- Verharding in nieuwe toestand: 3 735,36 m²
- Totaal nieuw verhard: 12 965,75 m² De erfverharding wordt zoveel mogelijk beperkt tot het strikt noodzakelijke. Vandaar werd enkel voor de luifel en de sorteerruimte van de loods verharding voorzien. Dit is nodig voor manoeuvreerruimte, voor een vlotte werking en de toegang tot de luifel te garanderen.
Voor de uitvoering van de gevraagde werken dient een voetweg gekend als “Chemin Particulier” te worden verlegd. Doorheen het bedrijf loopt een particuliere buurtweg, inde Atlas der Buurtwegen gekend als “Chemin Particulier”. Deze is reeds meer dan 30 jaar in onbruik en in de praktijk is van het volledig tracé reeds decennialang niets (meer) waarneembaar. Deze buurtweg gaf toegang tot enkele gebouwen/kerkje die al geruime tijd niet meer aanwezig zijn. Met deze aanvraag wordt een gewijzigd tracé van de buurtweg voorgesteld die in de nieuwe toestand de toegangsweg naar de aardappelloods volgt. Dit zal een verbetering zijn voor de buurtwegen aangezien hierdoor een verbinding ontstaat tussen de Meulebekesteenweg en de Veldstraat.
Overwegende dat het project gelegen is volgens het gewestplan ROESELARE – TIELT (K.B. 17/12/1979) in landschappelijk waardevol agrarisch gebied.
Artikel 11.4.1 en 15.4.6.1 van het KB van 28 december 1972 betreffende de inrichting en de toepassing van de ontwerp-gewestplannen en gewestplannen is van toepassing:
De agrarische gebieden zijn bestemd voor de landbouw in de ruime zin. Behoudens bijzondere bepalingen mogen de agrarische gebieden enkel bevatten de voor het bedrijf noodzakelijke gebouwen, de woning van de exploitanten, benevens verblijfsgelegenheid voor zover deze een integrerend deel van een leefbaar bedrijf uitmaakt, en eveneens para-agrarische bedrijven. Gebouwen bestemd voor niet aan de grond gebonden agrarische bedrijven met industrieel karakter of voor intensieve veeteelt, mogen slechts opgericht worden op ten minste 300 m van een woongebied of op ten minste 100 m van een woonuitbreidingsgebied, tenzij het een woongebied met landelijk karakter betreft. De afstand van 300 en 100 m geldt evenwel niet in geval van uitbreiding van bestaande bedrijven. De overschakeling naar bosgebied is toegestaan overeenkomstig de bepalingen van artikel 35 van het Veldwetboek, betreffende de afbakening van de landbouw- en bosgebieden. Dit artikel werd vervangen door artikel 3.105 en 3.133 uit het Burgerlijk Wetboek, Boek 3.
De landschappelijke waardevolle gebieden zijn gebieden waarvoor bepaalde beperkingen gelden met het doel het landschap te beschermen of aan landschapsontwikkeling te doen. In deze gebieden mogen alle handelingen en werken worden uitgevoerd die overeenstemmen met de in grondkleur aangegeven bestemming, voor zover zij de schoonheidswaarde van het landschap niet in gevaar brengen.
De aanvraag is gelegen in het provinciaal ruimtelijk uitvoeringsplan ‘‘Solitaire vakantiewoningen – Midden West-Vlaanderen’’ d.d. 22/06/2017.
De aanvraag is niet gelegen in een gewestelijk of gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan.
De aanvraag is niet gelegen in een bijzonder plan van aanleg.
De aanvraag is niet gelegen in een goedgekeurde niet-vervallen verkaveling.
Overwegende dat tijdens het openbaar onderzoek van 24.05.2024 tot 22.06.2024 geen bezwaren werden ingediend die betrekking hebben op het wegenisdossier of in verband kunnen gebracht worden met de beoordelingsgronden opgesomd in art. 3, 4 en desgevallend art. 6 van het Decreet houdende de Gemeentewegen van 3 mei 2019;
Overwegende dat het voorstel rooilijnplan en beschrijvende nota werd toegevoegd als bijlage van deze beslissing;
Overwegende dat het college van burgemeester en schepenen kennis heeft genomen op 11 oktober 2024 van de voorliggende beslissing over de aanleg, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg voor de omgevingsvergunningsaanvraag met dossiernummer OMV_2024007037 (intern nummer gemeente: 2024-061) ingediend op 17 april 2024 bij de gemeente Dentergem, vergunningverlenende overheid, door De Aardappelhoeve voor het slopen van de hoevegebouwen, mestverwerking en bestaande verharding, de nieuwbouw van een bewaarloods met luifel, aanleg verharding, weegbrug en infilratievoorziening in Dentergem, Meulebekesteenweg 67, kadastraal gekend als: afdeling 1 sectie D nrs. 278C, 279C, 281/2 A, 282R, 283G, 284A, 285_, 286A, 376A, 379G en 379H en legt deze beslissing ter definitieve goedkeuring aan de gemeenteraad op 16 oktober 2024;
Gelet op de toelichting ter zitting door burgemeester K. Degroote;
Gelet op de vraagstelling door raadslid A. Van de Velde en de repliek van burgemeester K. Degroote;
Gelet dat deze kunnen beluisterd worden via het audio-verslag;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de voorliggende beslissing over de aanleg, verplaatsing of opheffing van een gemeenteweg voor de omgevingsvergunningsaanvraag met dossiernummer OMV_2024007037 (intern nummer gemeente: 2024-061) ingediend op 17 april 2024 bij de gemeente Dentergem, vergunningverlenende overheid, goed. goed;
Artikel 2: de gemeenteraad keurt het rooilijnplan/grafisch plan voor ontheffing goed.
Artikel 3: tegen dit besluit van de gemeenteraad kan binnen de 30 dagen in het kader van een schorsend administratief beroep tegen de vergunningsbeslissing een georganiseerd administratief beroep worden ingesteld bij de Vlaamse Regering. De procedure van dit beroep verloopt volgens art. 31/1 van het Omgevingsdecreet;
Artikel 4: bovenliggend besluit van de gemeenteraad is nietig wanneer de omgevingsvergunningsaanvraag met dossiernummer OMV_2024007037 (intern nummer gemeente: 2024-061) ingediend op 17 april 2024 bij de gemeente Dentergem, vergunningverlenende overheid, niet wordt verleend, of wanneer deze in administratief of jurisdictioneel beroep wordt vernietigd;
Artikel 5: bovenliggend besluit van de gemeenteraad is nietig wanneer de omgevingsvergunningsaanvraag met dossiernummer OMV_2024007037 (intern nummer gemeente: 2024-061) ingediend op 17 april 2024 bij de gemeente Dentergem, niet binnen in de vergunning voorziene of wettelijke termijn wordt gerealiseerd.
Gelet op het Burgerlijk Wetboek, artikelen 1582 tot en met 1701;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen,
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de omzendbrief KB/ABB 2019/3 van 3 mei 2019 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van de erkende erediensten;
Gelet op de beslissing van 18 januari 2023 waarbij de gemeenteraad akkoord gaat met de ruil en aankoop van verschillende stroken grond gelegen bij de Bunderswijk om de sportaccommodatie van KZ Dentergem uit te breiden;
Gelet dat vastgesteld werd bij het kadaster dat eerder voorgesteld plan in de gemeenteraad van 18 januari 2023 niet volledig correct was, dit ter hoogte van de ingebuisde waterloop;
Gelet op het nieuwe aangepaste PV van opmeting, opgemaakt door Ars Metiendi BVBA op 17 februari 2023, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op voorliggende ontwerpaktes, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op het visum van de financieel directeur van 8 oktober 2024 (nummer G_2024_051);
Overwegende dat de gemeente met het oog op uitbreiding van de sportaccommodatie van KZ Dentergem eigendom wenst te verwerven;
Overwegende dat er grondruil met opleg van gemeente Dentergem tot stand gebracht worden met de consoorten Demarez:
Overwegende dat de opleg voor deze grondruil 4800 euro bedraagt;
Overwegende dat lot 4 op het PV van opmeting - 945 m² - dient aangekocht te worden van de heer Geert Allegaert-Delafontaine (Meulebekesteenweg 92 - 8720 Dentergem) tegen de prijs van 15 200 euro;
Gelet op de toelichting door burgemeester K. Degroote, de vraagstelling door raadslid J. Vandemaele en de repliek van de burgemeester (cfr. audioverslag);
BESLIST
Artikel 1: de beslissing van de gemeenteraad van 18 januari 2023 betreffende de ruil en aankoop van verschillende stroken grond gelegen bij de Bunderswijk om de sportaccommodatie van KZ Dentergem uit te breiden, wordt ingetrokken.
Artikel 2: de gemeenteraad keurt het ontwerp van notariële akte goed betreffende de grondruil met opleg tussen de consoorten Demarez en gemeente Dentergem:
De grondruil wordt tot stand gebracht tegen een opleg voor gemeente Dentergem tegen de prijs van 4800 euro .
Artikel 3: de gemeenteraad keurt het ontwerp van notariële akte goed betreffende de aankoop van lot 4 op het PV van opmeting (Ars Metiendi BVBA - 17.02.2023) - 945 m² - van de heer Geert Allegaert-Delafontaine (Meulebekesteenweg 92 - 8720 Dentergem) tegen de prijs van 15 200 euro.
Artikel 4: de verworven stroken grond worden toegevoegd aan het perceel kadastraal gekend 1e afdeling sectie B nummer C286D, meer bepaald de terreinen van KZ Dentergem. De onroerende goederen worden aangewend voor openbaar nut, met name om de sportaccommodatie uit te breiden.
Artikel 5: de afdeling Vastgoedtransacties van de Vlaamse Overheid wordt verzocht om de authentieke akte te verlijden en de gemeente te vertegenwoordigen bij de ondertekening van de akte en kwijting van betaling te verlenen, na bericht van de financieel directeur.
Artikel 6: de gemeenteraad geeft de opdracht aan het college van burgemeester en schepenen om dit besluit verder administratief af te handelen.
Artikel 7: dit besluit zal worden bekendgemaakt overeenkomstig de bepalingen in het decreet over het lokaal bestuur.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, in het bijzonder de artikelen 40 en 41;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet, inzonderheid de artikels 119, 119bis, en 135§2;
Gelet op Wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, het laatst gewijzigd bij decreet van de Vlaamse raad van 31 maart 2023;
Gelet op de wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 22 december 2014 houdende de goedkeuring van het Protocolakkoord betreffende de gemeentelijke administratieve sanctie in geval van gemengde inbreuken;
Gelet op de arrondissementele Omzendbrief van 20 februari 2024 van de procureur des Konings van West-Vlaanderen houdende richtlijnen betreffende de toepassing van de Gemeentelijke Administratieve Sancties in het arrondissement West-Vlaanderen (WVL 2024/05);
In navolging van de hierboven omschreven arrondissementele omzendbrief heeft de korpschef van de politiezone Midow in zijn e-mailbericht van 28 mei 2024 aangegeven dat er een aanpassing nodig is van het algemeen gemeentelijk politiereglement en van de GAS-regeling.
Op 4 september 2024 werd op het overleg van algemeen directeurs van de deelnemende gemeenten van de politiezone Midow het protocolakkoord besproken en werd er beslist de nodige aanpassingen door te voeren.
Ingevolge het protocolakkoord tussen de procureur des Konings van het parket van West-Vlaanderen en de gemeente Oostrozebeke betreffende de gemeentelijke administratieve sancties voor gemengde misdrijven moet het algemeen politiereglement, algemeen en zonaal deel, aangepast worden, meer bepaald:
Gelet op de toelichting ter zitting door burgemeester K. Degroote (cfr. audioverslag);
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt het voorgelegde gewijzigde Algemeen Politiereglement, zoals toegevoegd in bijlage, goed.
Artikel 2: de korpschef van de lokale politie van de PZ MIDOW ontvangt een kopie van deze beslissing.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, in het bijzonder de artikelen 40 en 41;
Gelet op de Nieuwe Gemeentewet, inzonderheid de artikels 119, 119bis, en 135§2;
Gelet op Wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer, het laatst gewijzigd bij decreet van de Vlaamse raad van 31 maart 2023;
Gelet op de wet betreffende de gemeentelijke administratieve sancties van 24 juni 2013;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 22 december 2014 houdende de goedkeuring van het Protocolakkoord betreffende de gemeentelijke administratieve sanctie in geval van gemengde inbreuken;
Gelet op de arrondissementele Omzendbrief van 20 februari 2024 van de procureur des Konings van West-Vlaanderen houdende richtlijnen betreffende de toepassing van de Gemeentelijke Administratieve Sancties in het arrondissement West-Vlaanderen (WVL 2024/05);
In navolging van de hierboven omschreven arrondissementele omzendbrief heeft de korpschef van de politiezone Midow in zijn e-mailbericht van 28 mei 2024 aangegeven dat er een aanpassing nodig aan het bestaande Protocol.
Op 4 september 2024 werd op het overleg van algemeen directeurs van de deelnemende gemeenten van de politiezone Midow onder meer het protocolakkoord besproken en werd besloten dat naar aanleiding van hogergenoemde omzendbrief aanpassingen nodig zijn aan het bestaande Protocolakkoord.
Gelet op de toelichting ter zitting door burgemeester K. Degroote;
BESLIST
Artikel 1 : het gemeentebestuur gaat akkoord met het gewijzigde Protocolakkoord betreffende de gemeentelijke administratieve sanctie in geval van gemengde inbreuken, zoals in bijlage aan deze beslissing toegevoegd.
Artikel 2 : de gemeenteraad belast het college van burgemeester en schepenen met de verdere uitvoering van deze beslissing, onder meer de ondertekening van het aangepaste Protocol.
Artikel 3 : de korpschef van de lokale politie van de PZ MIDOW ontvangt een kopie van deze beslissing.
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst gestructureerd op twee niveaus, zoals tot op heden gewijzigd;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het KB van 29 juni 2008 tot wijziging van het KB van 7 april 2005 houdende de nadere regels inzake de berekening en de verdeling van de gemeentelijke dotaties in de schoot van een meergemeentenpolitiezone;
Gelet op het besluit van de politieraad van 18 december 2023 houdende de vaststelling van de politiebegroting voor het dienstjaar 2024.
Gelet op het ontwerp van begrotingswijzingen nr. 2 voor het dienstjaar 2024, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende dat de begrotingswijzigingen nr. 2 voor het dienstjaar 2024 enkel interne verschuivingen met zich meebrengen;
Overwegende dat de begrotingswijzigingen geen invloed hebben op de dotatie aan de politiezone MIDOW;
Overwegende dat de gemeentelijke toelage voor dienstjaar 2024 is vastgesteld op 763.465,00 Euro in exploitatie en 40.296,00 Euro in investeringen;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad neemt kennis van de begrotingswijziging nr. 2 voor het dienstjaar 2024 van de politiezone MIDOW.
Artikel 2: de politiezone MIDOW en de hogere overheid ontvangen een kopie van deze beslissing.
Gelet op de wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het KB van 29 juni 2008 tot wijziging van het KB van 7 april 2005 houdende de nadere regels inzake de berekening en de verdeling van de gemeentelijke dotaties in de schoot van een meergemeentepolitiezone;
Gelet op het ontwerp van politiebegroting voor het dienstjaar 2025, opgenomen als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende dat de gemeentelijke toelage volgens de gehanteerde verdeelsleutel is vastgesteld op 15,50 %;
Overwegende dat de begroting voor het dienstjaar 2025 als volgt wordt voorgesteld:
|
Ontvangsten |
Uitgaven |
Saldo |
Gewone dienst Eigen dienstjaar Vorige dienstjaren Overboekingen Resultaat van de begrotingsberekening |
7.653.805,00 € 0,00 € 1.418.386,00 € |
9.072.191,00 € 0,00 € 0,00 € |
-1.418.386,00 € 0,0,00 € 1.418.386,00 € |
Resultaat begrotingsrekening 2025 |
0,00 € |
||
Geraamd begrotingsresultaat 2025 |
0,00 € |
|
Ontvangsten |
Uitgaven |
Saldo |
Buitengewone dienst Eigen dienstjaar Vorige dienstjaren Overboekingen Resultaat van de begrotingsberekening |
204.812,00 € 0,00 € 0,00 € |
204.812,00 € 0,00 € 0,00 € |
0,00 € 0,00 € 0,00 € 0,00 € |
Resultaat begrotingsrekening 2025 |
0,00 € |
||
Geraamd begrotingsresultaat 2025 |
0,00 € |
Overwegende dat wordt voorgesteld om de dotatie voor de gemeente Dentergem vast te stellen op 790.187,00 €, wat een stijging betekent van 26.722 € (ofwel 3,5%) ten opzichte van 2024;
Overwegende dat vanaf dienstjaar 2023, en voorlopig tot en met dienstjaar 2026, een jaarlijkse investeringstoelage wordt toegekend aan de politiezone met als doel de infrastructuur van de politiezone te behoeden voor veroudering; dat deze voor 2025 voor alle gemeenten samen 204.812 € bedraagt ; dat voor Dentergem de investeringstoelage in 2025 41.071 € bedraagt;
BESLIST
Artikel 1: de dotatie van de gemeente Dentergem aan de politiezone MIDOW wordt voor het dienstjaar 2025 vastgesteld als volgt :
- exploitatietoelage : 790.187,00 €
- investeringstoelage : 41.071,00 €.
Artikel 2: de politiezone MIDOW en de hogere overheid ontvangen een kopie van deze beslissing.
Voor de concrete vraagstelling, antwoorden of bespreking wordt verwezen naar het audioverslag op de gemeentelijke website. Hieronder volgt enkel een opsomming en desgevallend een beknopte samenvatting.
Raadslid Aniek Van de Velde brengt 1 variapunt aan in openbare zitting, nl. over de veiligheid in de openbare gebouwen waarop schepen B. De Keukeleire een antwoord formuleert en aanhaalt om bijkomende informatie over te maken.
Raadslid Aniek Van de Velde vraagt tevens om na het sluiten van de openbare zitting nog één variapunt in besloten zitting te kunnen aankaarten, hetgeen ook gebeurt.
De voorzitter sluit de zitting op 16/10/2024 om 20:21.
Gedaan in voormelde zitting
NAMENS DE GEMEENTERAAD
Namens Gemeenteraad,
Sofie De Clerck
Algemeen directeur
Koenraad Degroote
Voorzitter gemeenteraad