DE GEMEENTERAAD
Na vastgesteld te hebben dat in toepassing van artikel 20 van het decreet over het lokaal bestuur elk raadslid minstens acht dagen op voorhand, de notulen samen met de uitnodiging tot de vergadering, de dagorde van deze zitting heeft ontvangen, en dat in toepassing van artikel 249 elk raadslid minstens veertien dagen voor de vergadering een ontwerp van de beleidsrapporten (indien geagendeerd) met alle bijlagen heeft ontvangen.
GAAT OVER TOT DE DAGORDE
De voorzitter opent de zitting op 16/04/2025 om 20:00.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de ontwerpnotulen van de zitting van de gemeenteraad van 19 maart 2025;
In toepassing van artikel 32 van het decreet over het lokaal bestuur wordt een zittingsverslag gemaakt aan de hand van een audioverslag dat gepubliceerd wordt overeenkomstig artikel 286 van het decreet over het lokaal bestuur.
BESLIST
Enig artikel: de notulen van de zitting van de gemeenteraad van 19 maart 2025 worden goedgekeurd.
Gelet dat op 13 oktober 2024 de gemeenteraadsverkiezingen plaatsvonden;
Gelet dat in de installatievergadering van de gemeenteraad van 4 december 2024 de heer Koenraad Degroote aangeduid werd als aangewezen burgemeester;
Overwegende dat de heer Koenraad Degroote op 13 maart 2025 door minister Hilde Crevits benoemd werd tot burgemeester van de gemeente Dentergem;
Overwegende dat de heer Koenraad Degroote op 20 maart 2025 de eed als burgemeester aflegde in handen van de gouverneur;
BESLIST
Enig artikel: de gemeenteraad neemt kennis van de benoeming en eedaflegging van de heer Koenraad Degroote tot burgemeester van de gemeente Dentergem.
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de nieuwe legislatuur moet er een effectief vertegenwoordiger en een plaatsvervanger aangeduid worden voor de algemene vergaderingen van De Lijn voor de duur van de legislatuur 2025-2030;
Overwegende dat de vertegenwoordiger(s) in de algemene vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
Overwegende de voordracht van de heer Ivès Lambrecht, schepen, als vertegenwoordiger en de heer Stijn Mannens, raadslid, als plaatsvervangend vertegenwoordiger;
Overwegende dat ter zitting wordt aangegeven dat in toepassing van het huishoudelijk reglement wordt overgegaan tot een geheime stemming;
Gelet dat 18 stemformulieren verdeeld en ingezameld werden voor
- de effectief vertegenwoordiger, dhr. Ivès Lambrecht
8 stemformulieren : onthouding
10 stemformulieren : voor
- de plaatsvervangend vertegenwoordiger, dhr. Stijn Mannens
8 stemformulieren : onthouding
10 stemformulieren : voor
BESLIST
Artikel 1: de heer Ivès Lambrecht, wonende te 8720 Dentergem, Ankelaarstraat 6 wordt aangeduid als effectief vertegenwoordiger van de gemeente op de algemene vergaderingen van De Lijn voor de duur van de legislatuur 2025-2030.
Artikel 2: de heer Stijn Mannens, wonende te 8720 Dentergem, Markegemsesteenweg 154 wordt aangeduid als plaatsvervanger van de gemeente op de algemene vergaderingen van De Lijn voor de duur van de legislatuur 2025-2030.
Artikel 3: het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van dit besluit en in het bijzonder met het in kennis te stellen daarvan aan De Lijn, Motstraat 20, 2800 Mechelen of via e-mail: algemeen.secretariaat@delijn.be.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat gemeente Dentergem aangesloten is bij Creat Services dv;
Gelet op de statuten van Creat Services dv;
Gelet op de beslissing van gemeenteraad van 19 februari 2025 betreffende de aanduiding van de vertegenwoordigers voor de algemene vergaderingen;
Gelet op de oproepingsbrief voor de Algemene Vergadering van Creat Services dv op 17 juni 2025, waarin de agenda werd meegedeeld;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Overwegende de agenda van de algemene vergadering van de Creat Services dv van 17 juni 2025:
Wijziging van vermogen
Actualisering van bijlagen 1 en 2 aan de statuten ingevolge wijziging van vermogen
Verslag van de Raad van Bestuur over het boekjaar 2024
Verslag van de commissaris
a. Goedkeuring van de jaarrekening over het boekjaar 2024 afgesloten per 31 december 2024
b. Goedkeuring van de voorgestelde resultaatsverdeling over het boekjaar 2024
Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
Aanstelling commissaris
Actualisering presentievergoeding
Statutaire benoemingen
Varia
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad beslist goedkeuring te verlenen aan alle punten op de agenda van de Algemene Vergadering Creat Services dv van 17 juni 2025 en de daarbij behorende documentatie nodig voor het onderzoek van de agendapunten.
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de aangeduide vertegenwoordiger(s)/plaatsvervangend vertegenwoordiger op om namens het bestuur alle akten en bescheiden met betrekking tot de Algemene Vergadering van Creat Services dv vastgesteld op 17 juni 2025, te onderschrijven om zijn/haar stemgedrag af te stemmen op het in de beslissing van de gemeenteraad van heden bepaalde studpunt met betrekking tot de agendapunten van voormelde Algemene Vergadering.
Artikel 3: een afschrift van dit besluit zal verzonden worden per elektronische post naar het e-mailadres 20250617AV@creat.be.
Gelet op het decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente aangesloten is bij NV Elk Zijn Huis;
Gelet op de oproepingsbrief voor de gewone algemene vergadering van NV Elk zijn Huis op 28 april 2025, waarin de agenda werd meegedeeld;
Overwegende dat de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering door de gemeenteraad dienen aangeduid te worden onder de gemeenteraadsleden, burgemeester en de schepenen van de gemeente;
Overwegende dat de vertegenwoordiger(s) in de Algemene Vergadering worden aangesteld voor de duur van de legislatuur;
Overwegende de voordracht van de heer Koenraad Degroote, burgemeester;
Gelet dat een geheime stemming georganiseerd wordt waarbij 18 stemformulieren werden verdeeld en terug ingezameld waarbij 8 stemformulieren een onthouding bevatten en 10 stemformulieren voor zijn ;
BESLIST
Artikel 1: de heer Koenraad Degroote, burgemeester, wordt aangeduid om de gemeenteraad te vertegenwoordigen in de algemene vergaderingen van NV Elk zijn Huis en wordt gevolmachtigd in naam van de gemeenteraad deel te nemen aan al de beraadslagingen en stemmingen, alle notulen, de aanwezigheidslijst en andere documenten te tekenen, en in het algemeen alles te doen wat nodig is om de belangen van de gemeenteraad te behartigen op deze vergaderingen.
Artikel 2: het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen.
Artikel 3: indien de gemeenteraad dit besluit niet herroept, blijft het geldig tot de eerstvolgende algehele vernieuwing van de gemeenteraad.
Artikel 4: NV Elk zijn Huis ontvangt een kopie van deze beslissing via (info@elkzijnhuiskortrijk.be).
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, en in het bijzonder de artikelen 21 en 22;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de dagorde voor de zitting van de gemeenteraad van 16 april 2025, verstuurd op dinsdag 8 april 2025;
Gelet op het schrijven van raadslid Stefanie Persijn van donderdag 10 april 2025 tot het aanbrengen van een bijkomend agendapunt;
Gelet op de aanvullende dagorde voor de zitting van de gemeenteraad van 16 april 2025, verstuurd op vrijdag 11 april 2025;
Gelet dat onze gemeente reeds een ‘Hartveilige gemeente’ is en we momenteel zes AED toestellen hebben namelijk in het Cultureel Centrum Hondius Wakken, bezoekerscentrum Baliekouter Wakken, Leieheem Oeselgem, voetbalveld Dentergem, JOC Dentergem, sporthal Markegem;
Gelet dat deze toestellen zich binnenin de gebouwen bevinden;
Gelet dat er nog een volgende stap kan genomen worden;
Overwegende dat volgende voorstellen worden gedaan:
Overwegende dat dit extra investeringen vraagt, wordt gevraagd dit op te nemen in de meerjarenplanning;
Overwegende dat info ingewonnen werd en dat geschat wordt dat de kost voor zo'n geheel project ca 20.000 euro zou bedragen (enkele nieuwe toestellen, kasten, installatie, onderhoud);
Overwegende dat dit alles niet wegneemt dat de gemeenteraad reeds zijn goedkeuring kan hechten aan dit voorstel en het engagement aangaat om de middelen te voorzien bij eerstvolgende budgetwijziging;
Gelet op de toelichting ter zitting door raadslid S. Persijn (cfr. audioverslag);
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad beslist dat de gemeente een engagement aangaat om verder te werken aan een ‘Hartveilige gemeente’ en zal daartoe investeren in nieuwe AED toestellen, vast en mobiele met bijhorende verwarmde buitenkasten om deze (nieuw en bestaand) buiten de gebouwen te hangen.
Artikel 2: de gemeenteraad beslist dat er bijkomende opleidingen aangevraagd zullen worden.
Artikel 3: de gemeenteraad beslist dat de nodige middelen voorzien zullen worden bij de eerstvolgende budgetwijziging.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente is aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging I.V.I.O.;
Gelet op de uitnodiging van 4 april 2025 om deel te nemen aan de algemene vergadering van I.V.I.O. die op 19 mei 2025 plaatsheeft;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 15 januari 2025 waarbij mevrouw Rita Delmotte, gemeenteraadslid, werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de algemene vergadering bij IVIO;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen;
Overwegende de agenda van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging I.V.I.O. van 19 mei 2025:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering met bijhorende stukken van I.V.I.O. van 19 mei 2025 goed, zijnde:
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering op om haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden.
Artikel 3: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen, onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan I.V.I.O.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de omzendbrief scholengemeenschappen basisonderwijs (BaO/2005/11);
Gelet op de omzendbrief puntenenveloppen scholen en scholengemeenschappen basisonderwijs: personeelsformatie en personeelsaspecten (BaO/2005/12);
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 17 juni 2020 waarbij de samenwerkingsovereenkomst betreffende de scholengemeenschap G-8 wordt verlengd tot en met 31 augustus 2026;
Gelet op de bespreking van de aanpassing van de jaarlijkse bijdrage in het beheerscomité G-8 van 10 februari 2025;
Overwegende dat er momenteel een jaarlijkse bijdrage van €6/leerling gevraagd wordt;
Overwegende dat dit reeds 9 jaar ongewijzigd bleef;
Overwegende het voorstel om de jaarlijkse bijdrage te verhogen met €2,5, van €6 naar €8,5/leerling;
BESLIST
Enig artikel: de gemeenteraad neemt kennis van en keurt de verhoging van het bedrag jaarlijkse bijdrage per leerling van €6 naar €8,5 aan de scholengemeenschap G-8 goed.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017; inzonderheid op de artikelen 40 en 41, 2° lid, 10°;
Gelet op de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, inzonderheid artikel 2, 6°, artikel 43, §1, 2°lid en artikel 47;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de wet op de arbeidsovereenkomsten van 3 juli 1978;
Gelet op de wet van 18.03.2016 - art.21, 5° waardoor de Federale Pensioendienst - Gemeenschappelijke Sociale Dienst de provinciale en plaatselijke besturen een kaderovereenkomst inzake collectieve hospitalisatie aanbiedt;
Gelet op het visum nummer 2025/022 van 15 april 2025 van de financieel directeur;
Overwegende dat alle lokale besturen verplicht zijn om een hospitalisatieverzekering aan hun personeelsleden aan te bieden;
Overwegende dat alle lokale besturen en aanverwante instellingen in het verleden gebruik konden maken van de raamovereenkomst collectieve hospitalisatieverzekering, maar dat de huidige raamovereenkomst afgesloten tussen FPD-GDS en Ethias eind 2025 ophoudt te bestaan;
Overwegende het belang van een kwalitatieve hospitalisatieverzekering voor de personeelsleden en de voordelen verbonden aan een collectieve polis, heeft de GSD-V zelf het initiatief genomen om een eigen overheidsopdracht uit te schrijven ten gunste van de bij de GSD-V aangesloten besturen en instellingen;
Gelet dat wie over een collectieve hospitalisatieverzekering beschikt tegen 31 maart 2025 diende te beslissen om al dan niet deel te nemen aan de raamovereenkomst van de GSD-V die aanvangt op 1 januari 2026 door het aansluitingsformulier over te maken gevolgd door een raadbeslissing;
Gelet op de beslissing van het college van burgemeester en schepenen van 21 maart 2025 zodoende dat het aansluitingsformulier vóór 31 maart 2025 overgemaakt kon worden;
Gelet op het feit dat gemeente Dentergem momenteel aangesloten is bij Ethias tot eind 2025 en dat zij geen garantie kunnen geven over de premies en de waarborgen vanaf januari 2026;
Overwegende dat Ethias aanhaalt dat de huidige polis minder goede statistieken kent en op de lijst van de te saneren polissen staat;
Overwegende het risico dat gemeente en OCMW vanaf 1 januari 2026 geen nieuwe verlenging van de huidige polis krijgen;
BESLIST
Artikel 1: beslist in te schrijven voor deelname aan de raamovereenkomst 'Collectieve-hospitalisatieverzekering ten behoeve van de (gepensioneerde) personeelsleden van de bij de GSD-V aangesloten besturen en instellingen, alsook hun naast verwanten' van de GSD-V vanaf 1 januari 2026.
Artikel 2: de GSD-V te machtigen om in het kader van deze overheidsopdracht, in naam en voor rekening van OCMW Dentergem, de plaatsingsprocedure en de bijhorende aanbestedingsdocumenten alsook de voorwaarden ervan vast te stellen, de plaatsingsprocedure te voeren en een beslissing te nemen over de gunning.
Artikel 3: de administratie bezorgt een kopie van deze raadbeslissing aan de GSD-V vóór eind april via hospi@gsd-v.be.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op artikel 2 van het decreet lokaal bestuur: ''De gemeenten zijn overeenkomstig artikel 41 van de Grondwet bevoegd voor de aangelegenheden van gemeentelijk belang. Voor de verwezenlijking daarvan kunnen ze alle initiatieven nemen. Ze beogen om bij te dragen aan de duurzame ontwikkeling van het gemeentelijk gebied.''
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het ondertekenen door de gemeente Dentergem van het Burgemeestersconvenant 2030, aangaande de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen;
Gelet op het Lokaal Energie- en Klimaatpact van de Vlaamse Regering en de Vlaamse steden en gemeenten van 4 juni 2021 aangaande het verbintenissen engagement inzake de algemene engagementen van de vier werven behoudende 16 specifieke doelstellingen;
Gelet op het ondertekenen door de gemeente Dentergem van het Lokaal Energie- en Klimaatpact (LEKP 1.0);
Gelet op de gemeenteraadbeslissing dd. 27 oktober 2021 met als titel 'Ondertekenen Lokaal Energie- en Klimaatpact';
Gelet op de gemeenteraadbeslissing dd. 27 oktober 2021 met als titel 'Ondertekenen Burgemeestersconvenant 2030';
Gelet dat op 14 april 2025 een toelichting werd gegeven over zowel de tussentijdse inhoudelijke en financiële rapportering aan de gemeenteraad. De PowerPointpresentatie en financiële rapportering werden toegevoegd als bijlage aan deze beslissing;
Gelet dat het college van burgemeester en schepenen heeft kennis genomen van de tussentijdse inhoudelijke en financiële rapportering Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 op 4 april 2025;
Overwegende dat de gemeente Dentergem het Lokaal Energie- en Klimaatpact 1.0 ondertekende op 27 oktober 2021;
Overwegende dat de gemeente Dentergem het Burgemeestersconvenant 2030 ondertekende op 27 oktober 2021;
Overwegende dat binnen het Lokaal Energie- en Klimaatpact een jaarlijkse rapportering met betrekking tot de voorgang moet opgemaakt worden dat na voorleggen aan de gemeenteraad bij Agentschap Binnenlands Bestuur moet ingediend worden;
Overwegende dat vanaf rapportering over 2024 de financiële rapportering gebeurt aan de hand van een bijlage met financiële verantwoording;
Overwegende dat hiervoor gebruik gemaakt wordt van het Lokaal Klimaatpactportaal, waar de Vlaamse overheid de monitoring van de doelstellingen bijhoudt;
Overwegende dat de dienst Omgeving de tussentijdse inhoudelijke rapportering heeft opgemaakt op basis van het LEKP-rapport dd. 25 maart 2025. Hierbij dient eveneens rekening gehouden te worden dat in de periode tussen 25 maart 2025 en de gemeenteraad van 16 april 2025 de cijfers al opnieuw kunnen gewijzigd zijn. Het LEKP-rapport van de gemeente Dentergem kan gedownload worden op de volgende website: https://lokaalklimaatpact.be/lekp-cijfers/rapporten;
Overwegende dat aan de gemeente Dentergem in de voorbijgaande jaren onderstaande bijdragen aan subsidies werden toegekend:
Jaar |
Bedrag |
2021 |
€ 28.997,34 |
2022 |
€ 28.997,34 |
2023 |
€ 29.627,34 |
2024 |
€ 33.729,90 |
2025 |
€ 33.290,99 (*): uiterlijke uitbetaling op 30 april 2025 |
Overwegende dat er nog één bijkomende subsidieronde voorzien is in 2025 voor het LEKP 1.0 en de uitbetaling volgt in 2026;
Overwegende dat op heden vanaf 2026 geen verdere financiering meer voorzien is;
Overwegende dat op basis van de financiële rapportering de gemeente Dentergem voor de LEKP-subsidie voldoende uitgaven heeft verantwoord om aan de cofinancieringsvoorwaarde te voldoen (de cofinancieringsdrempel van € 67.459,80 werd behaald aangezien de gemeente Dentergem voor de jaren 2023 en 2024 € 563.368,44 heeft besteed voor het behalen van de vooropgestelde doelstellingen in kader van het Lokaal Energie- en Klimaatplan 1.0);
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen Ch. Vandemoortele (cfr. audioverslag);
BESLIST
Enig artikel: de gemeenteraad neemt kennis van de inhoudelijke en financiële rapportering 2024 in verband met het Lokaal Energie- en Klimaatpact.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering houdende de subsidiëring ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid van 16 november 2018;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 16 november 2022 houdende de goedkeuring van het meerjarenbudget van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt;
Overwegende dat het beheerscomité IGS Wonen Regio Tielt in zitting van 25 maart 2025 de rekening van het werkingsjaar 2024 heeft vastgesteld;
Overwegende de vraag om de rekening ter goedkeuring voor te leggen aan de raden van de deelnemende gemeenten;
Overwegende dat de gemeenteraad volgens de overeenkomst betreffende de oprichting van de interlokale vereniging 'intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt' bevoegd is de rekening van de interlokale vereniging goed te keuren;
BESLIST
Artikel 1: de rekening van het werkingsjaar 2024 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen regio Tielt’ - periode januari tot en met december 2024 – met vastgestelde uitgaven ten bedrage van € 456.724 en vastgestelde inkomsten ten bedrage van € 456.724 wordt goedgekeurd.
Artikel 2: het beheerscomité en de coördinator van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt ontvangen een kopie van deze beslissing.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het Besluit Vlaamse Codex Wonen van 2021;
Gelet op het schrijven van Woonmaatschappij Vivus van 1 april 2025 betreffende de afvaardiging vanuit de gemeente voor de toewijzingsraad van Woonmaatschappij VIVUS;
Overwegende dat op 1 juni 2023 de nieuwe woonmaatschappij VIVUS werd opgericht;
Overwegende dat de toewijzingsraad van Woonmaatschappij Vivus bestaat uit:
Overwegende dat voorgesteld wordt om 1 vertegenwoordiger per lokaal bestuur af te vaardigen in de toewijzingsraad;
Overwegende dat in de vorige legislatuur, sedert de oprichting van Woonmaatschappij Vivus, schepen Bart De Keukeleire werd afgevaardigd als vertegenwoordiger van de gemeente;
Overwegende dat aan de gemeenteraad gevraagd wordt om opnieuw de heer Bart De Keukeleire, voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst, af te vaardigen;
Er wordt een geheime stemming georganiseerd en er werden 18 stemformulieren verdeeld en terug ingezameld voor de aanduiding van dhr. Bart De Keukeleire als afgevaardigde in de toewijzingsraad van woonmaatschappij VIVUS : 10 stemformulieren zijn voor en 8 stemformulieren vermelden onthouding;
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad duidt de heer Bart De Keukeleire, voorzitter van het bijzonder comité voor de sociale dienst, aan als afgevaardigde in de toewijzingsraad van woonmaatschappij VIVUS.
Artikel 2: Woonmaatschappij Vivus ontvangt een kopie van deze beslissing.
Ingevolge het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad kunnen de raadsleden mondelinge vragen stellen over gemeentelijke aangelegenheden die niet op de agenda van de gemeenteraad staat.
Zij moeten deze vragen ten laatste 2 dagen voor de zitting schriftelijk overmaken aan de algemeen directeur en de voorzitter van de gemeenteraad. De raadsleden hebben het recht om deze voorafgaandelijk ingediende vragen toe te lichten ter zitting.
Op deze mondelinge vragen wordt indien mogelijk tijdens de betreffende zitting geantwoord en ten laatste tegen de volgende zitting.
Deze mondelinge vragenronde handelt over onderstaande punten en kan integraal (inclusief de antwoorden) beluisterd worden via het audioverslag op de gemeentelijke website.
Varia gemeenteraad
1. PZ MIDOW : vraagstelling door raadslid A. Van de Velde en het antwoord door burgemeester K. Degroote.
De voorzitter sluit de zitting op 16/04/2025 om 20:35.
Gedaan in voormelde zitting
NAMENS DE GEMEENTERAAD
Namens Gemeenteraad,
Sofie De Clerck
Algemeen directeur
Lennart Vanquickenborne
Voorzitter gemeenteraad