DE GEMEENTERAAD
Na vastgesteld te hebben dat in toepassing van artikel 20 van het decreet over het lokaal bestuur elk raadslid minstens acht dagen op voorhand, de notulen samen met de uitnodiging tot de vergadering, de dagorde van deze zitting heeft ontvangen, en dat in toepassing van artikel 249 elk raadslid minstens veertien dagen voor de vergadering een ontwerp van de beleidsrapporten (indien geagendeerd) met alle bijlagen heeft ontvangen.
GAAT OVER TOT DE DAGORDE
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het verslag van de zitting van de gemeenteraad van 15 maart 2023;
Gelet dat raadslid A. Van de Velde hierbij opmerkt dat haar vraag tijdens de zitting van 15 maart 2023 bij het eerste agendapunt omtrent het audiogegeven verkeerd ingeschat werd waardoor het woord 'lifestream' eigenlijk 'livestream' dient te zijn en dat zij bijgevolg vroeg of de gemeenteraad in de toekomst van audio en beeld kan worden voorzien;
BESLIST
Enig artikel: het verslag van de zitting van de gemeenteraad van 15 maart 2023 wordt goedgekeurd.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente voor één of meerdere activiteiten is aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging Gaselwest;
Gelet op de uitnodiging van 30 maart 2023 om deel te nemen aan de algemene vergadering teven jaarvergadering van Gaselwest die op 20 juni 2023 plaatsheeft in Maelstede (Brugsesteenweg 455 - 8520 Kuurne);
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 21 december 2022 waarbij de heer Philippe Wyffels, gemeenteraadslid, werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de (buitengewone) algemene vergadering van Gaselwest;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen;
Overwegende de agenda van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest van 20 juni 2023:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering met bijhorende stukken van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest van 20 juni 2023 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad draagt, in geval van een fysieke of digitale vergadering, de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Gaselwest op 20 juni 2023 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden), op om zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Artikel 3: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Gaselwest.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente aangesloten is bij de opdrachthoudende vereniging WVI;
Gelet op de uitnodiging om deel te nemen aan de algemene vergadering van WVI die op 7 juni 2023 plaatsvindt;
Gelet dat een dossier met documentatiestukken werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 30 januari 2019 waarbij de heer Philippe Wyffels, raadslid, werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de algemene vergadering in de huidige legislatuur (plaatsvervanger : mevrouw Charlotte Vandemoortele) bij de WVI;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen;
Overwegende de agenda van de algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging WVI van 7 juni 2023:
Goedkeuring verslag van de buitengewone algemene vergadering dd. 14-12-2022
Verslag van de raad van bestuur (jaarverslag 2022)
Verslag van de commissaris
Jaarrekeningen 2022
Kwijting aan de bestuurders en de commissaris
Akteneming bestuurder met raadgevende stem
Mededelingen
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering met bijhorende stukken van WVI van 7 juni 2023 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van de gemeente, dhr. Philippe Wyffels, die zal deelnemen aan de algemene vergadering op om zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden.
Artikel 3: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan WVI.
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente is aangesloten bij de opdrachthoudende vereniging I.V.I.O.;
Gelet op de uitnodiging van 21 maart 2023 om deel te nemen aan de algemene vergadering van I.V.I.O. die op 22 mei 2023 plaatsheeft;
Gelet op het dossier met documentatiestukken dat werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 21 december 2022 waarbij de heer Lennart Vanquickenborne werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de algemene vergadering bij IVIO;
Gelet op het artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur, waarbij bepaald wordt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering;
Gelet op het artikel 454 van het decreet over het lokaal bestuur houdende de dienstverlenende en opdrachthoudende verenigingen, waarbij bepaald wordt dat minstens één buitengewone algemene vergadering belegd wordt in de loop van het laatste trimester van elk jaar om de te ontwikkelen activiteiten en de te volgen strategie voor het volgend boekjaar te bespreken en waarbij een door de raad van bestuur opgestelde begroting op de agenda van deze vergadering staat vermeld;
Overwegende de agenda van de buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging I.V.I.O. van 22 mei 2023:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de algemene vergadering met bijhorende stukken van I.V.I.O. van 22 mei 2023 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering op om zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden.
Artikel 3: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan I.V.I.O..
Gelet op de wet van 21 december 1994 houdende sociale en diverse bepalingen, artikel 180;
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, in het bijzonder artikel 41;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op het feit dat de gemeente vennoot is bij cvba Zefier;
Gelet op de statuten van de cvba Zefier, in het bijzonder de artikelen 26, 27 en 28;
Gelet op de uitnodiging om deel te nemen aan de digitale algemene vergadering van cvba Zefier die op 8 juni 2023 plaatsheeft;
Gelet op het feit dat een dossier met documentatiestukken werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet dat de heer Philip Vanhaesebrouck, raadslid, werd aangesteld als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur op de algemene vergadering in de huidige legislatuur bij de cvba Zefier;
Overwegende de agenda van de algemene vergadering van cvba Zefier van 8 juni 2023:
BESLIST
Artikel 1: de gemeenteraad keurt de agenda van de digitale algemene vergadering met bijhorende stukken van cvba Zefier van 8 juni 2023 goed.
Artikel 2: de gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de algemene vergadering op om zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden.
Artikel 3: de gemeenteraad gelast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan cvba Zefier.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen, meer bepaald artikelen 302 en 303;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 15 december 2021 betreffende het goedkeuren van een klachtenreglement voor het lokaal bestuur Dentergem;
Gelet op de beslissing van de gemeenteraad van 15 maart 2023 betreffende de kennisname van rapportage klachtenbehandeling voor het jaar 2022;
Overwegende dat voorgesteld wordt om het klachtenreglement inhoudelijk aan te passen: om de centrale opvolging van ingediende klachten te optimaliseren, willen we de wijze van indienen van een klacht beperken tot het digitaal loket op de website;
Overwegende dat een ontwerp van reglement werd toegevoegd als bijlage bij deze beslissing;
Gelet op de toelichting ter zitting over de voorgestelde wijziging door de algemeen directeur;
Gelet dat raadslid S. Bonne een aantal vragen stelt :
- waar of bij wie kan iemand die een mondelinge klacht wil laten registreren terecht ? Website en ook op te nemen in de gemeentelijke info krant.
- is het klachtencontactpunt een vast persoon ? Ja.
- kan de Vlaamse ombudsdienst bevoegd verklaard worden indien niet tevreden met de afhandeling van de klacht ? Dit moet verder onderzocht worden.
Gelet dat raadslid A. Van de Velde vraagt om op de website de mogelijkheid te voorzien om online een afspraak te maken met de klachtencoördinator;
BESLIST
Enig artikel : de gemeenteraad stelt de verdere behandeling van het gewijzigde ontwerp van het klachtenreglement voor lokaal bestuur Dentergem, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing, uit naar een volgende zitting.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering van 19 juli 2019 tot uitvoering van artikel 190 van het decreet van 8 juni 2018 houdende de aanpassing van de decreten aan de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van richtlijn 95/46/EG (algemene verordening gegevensbescherming);
Projectsubsidie cultuur
Er worden in Dentergem met regelmaat door erkende socio-culturele verenigingen manifestaties of evenementen met bijzondere culturele waarde georganiseerd. Deze evenementen richten zich tot iedereen, werken verbindend en komen het cultureel leven in de gemeente ten goede. Een voorbeeld hiervan zijn activiteiten die plaatsvinden in het kader van een jubileumviering/jubileumjaar van een vereniging, een herdenking van een historische gebeurtenis of persoon, ….
Om deze organisaties structureel te ondersteunen en verder te stimuleren wordt een projecttoelage toegekend na afloop van het evenement. Elke aanvraag moet voldoen aan objectieve criteria. De subsidie wordt toegezegd op basis van geraamde uitgaven (uitgezonderd catering) waarvan de helft in aanmerking komt met een maximumbedrag van 1500 euro. Na afloop van het evenement volgt een evaluatie. De uitbetaling gebeurt op basis van de helft van de werkelijk bewezen kosten met een maximumbedrag van 1500 euro.
Deze toelage kan per organisator om de 5 jaar worden aangevraagd.
Buurt-, straat- en dorpsfeesten
Er worden in Dentergem verschillende buurt -, straat- en dorpsfeesten georganiseerd. Deze organisaties zijn in handen van particulieren, bewoners van de buurt of straat of organisatiecomités. Dergelijke bijeenkomsten versterken het gemeenschapsleven en ondersteunen een buurt, straat of deelgemeente. Deze feesten maken het mogelijk voor buurtbewoners om kennis te maken met elkaar en kunnen een voedingsbodem zijn voor netwerken van buren die elkaar helpen. Het gemeentebestuur erkent het belang van het gemeenschapsleven en wil deze organisaties een financiële bijdrage geven. Dit zou gebeuren onder de vorm van een subsidie aan het organiserend comité.
Een buurt- of straatfeest richt zich tot alle bewoners van een buurt of straat en kan nooit een privéfeest zijn van enkele bewoners. Elke aanvraag moet voldoen aan objectieve criteria. De subsidie wordt berekend op basis van het aantal huisnummers die betrokken zijn en dus uitgenodigd worden tot het buurt - of straatfeest. Deze toelage wordt op voorhand uitbetaald in Dentergembonnen die dienen om de kosten inclusief catering te helpen dragen. Na afloop van het feest volgt een evaluatie.
In kader van een dorpsfeest wordt de subsidie toegekend op basis van de opkomst uitgedrukt in aantal personen (meer dan 500) en op basis van geraamde uitgaven (uitgezonderd catering) waarvan de helft in aanmerking komt met een maximumbedrag van 1000 euro. Na afloop van het feest volgt een evaluatie. De uitbetaling wordt berekend op basis van de helft van de werkelijk bewezen kosten met een maximumbedrag van 1000 euro.
Deze toelagen kunnen per kalenderjaar per organisator eenmaal worden aangevraagd.
Deze twee voorgelegde reglementen kunnen niet met elkaar worden gecumuleerd voor hetzelfde evenement, ook kunnen zij niet worden gecumuleerd met subsidiereglementen van de adviesraden binnen de gemeente voor hetzelfde evenement.
Overwegende dat over de reglementen, zoals hier voorliggend, de cultuurraad op verschillende tijdstippen kennis nam en advies gaf (op 21 maart 2022 en 22 maart 2023);
Overwegende dat deze reglementen werden behandeld door een gemeenteraadscommissie op 15 februari 2023 en via correspondentie;
Overwegende de principiële goedkeuring van het college van burgemeester en schepenen op 7 april 2023;
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen G. Simoens (cfr. audioverslag);
Gelet op de bedenkingen/opmerkingen van raadslid J. Vandemaele (cfr. audioverslag), waarbij volgende punten aan bod kwamen :
* socio-culturele, culturele en sociale verenigingen : opschaling van de termijn van 10 werkdagen na afloop van het evenement om de bewijsstukken in te dienen
* beide reglementen : reden waarom een bevestiging moet toegevoegd worden van de aanvraag van het evenement via het eaglebe-platform
* buurt-, straat- en dorpsfeesten
- bij de bepaling van het bedrag van de subsidie is niet vermeld dat dit in dentergembonnen zal uitbetaald worden zoals dit wel het geval is bij de bepalingen van over de uitbetaling van de subsidie
- eventuele herschikking van de volgorde van de opsomming van de procedure tot uitbetaling van de subsidie
- verschillende data van inwerkingtreding voor beide reglementen
Gelet dat zij besluit met het voorstel om dit uit te stellen met het oog op een aanpassing en de vraag welke dienst deze aanvragen zullen behandelen;
Gelet op de reactie van schepen G. Simoens (cfr. audio-verslag), waaruit volgende antwoorden volgen :
- 10 werkdagen voor het indienen van de bewijsstukken is wel degelijk haalbaar
- verschillende data van inwerkingtreding zijn wel degelijk een bewuste keuze op basis van weging van de behandeling van de aanvragen
Gelet dat raadslid J. Vandemaele informeert of de nodige kredieten hiervoor voorzien zijn in het lopende MJP aangezien dit over nieuwe reglementen gaat;
Gelet dat schepen B. De Keukeleire bijkomend de bewuste keuze voor verschillende data van inwerkingtreding motiveert (cfr. audioverslag);
Gelet dat schepen G. Simoens bevestigt dat er een budget hiervoor voorzien is waarna raadslid J. Vandemaele informeert naar het bedrag waarop schepen G. Simoens antwoordt dat het exacte bedrag niet bekend is en schepen B. De Keukeleire inpikt dat dit budget wel degelijk ruim voldoende zal zijn niettegenstaande de opmerking van raadslid J. Vandemaele dat het reglement voorziet in het gesloten enveloppe (binnen de perken van het budget, goedgekeurd door de gemeenteraad);
Gelet dat burgemeester K. Degroote besluit dat er ook steeds een budgetwijziging mogelijk is;
Gelet dat raadslid J. Vandemaele tevens expliciet informeert naar wie deze dossiers zal behandelen waarop schepen G. Simoens antwoordt dat de straat-, buurt- en dorpsfeesten onder evenementen vallen en de projectsubsidies onder cultuur
Gelet dat raadslid A. Van de Velde informeert naar de communicatie hieromtrent door de gemeente waarop schepen G. Simoens antwoordt dat dit geagendeerd zal worden tijdens de algemene vergadering van de cultuurraad in mei;
Gelet dat de fractie EENDRACHT de voorliggende ontwerpen goedkeurt zonder wijzigingen, niettegenstaande het verzoek tot uitstel van de fractie van FOCUS8720, waarna deze laatste hun stemgedrag toelichten (cfr. audioverslag) : goedkeuring mits er een schriftelijk antwoord komt omtrent de gemaakte opmerkingen, met de bedoeling om dit dossier vooruit te laten gaan maar met het uitdrukkelijk verzoek tot tijdige evaluatie;
BESLIST
Artikel 1: het reglement subsidie voor buurt-, straat- en dorpsfeesten, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing, wordt goedgekeurd. De inwerkingtreding is bepaald op 1 mei 2023.
Artikel 2: het reglement projectsubsidie voor socioculturele, culturele en sociale verenigingen, toegevoegd als bijlage bij deze beslissing, wordt goedgekeurd. De inwerkingtreding is bepaald op 1 oktober 2023.
Artikel 3: het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de uitvoering van deze reglementen.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het Bestuursdecreet van 7 december 2018;
Overwegende dat Belfius Bank, in het kader van zijn dienstenaanbod dat gericht is op advies aan de lokale beheerders, elk jaar een ‘Individueel Financieel Profiel’ (IFP) van elke gemeente en haar OCMW maakt;
Overwegende dat de voorstelling van het laatste IFP door de relatiebeheerder van Belfius plaatsvond op 19 januari 2023 en dat hierbij de schepen van financiën en de financieel directeur aanwezig waren;
Overwegende dat in het IFP een clustering gemaakt wordt van gemeenten die een gelijk profiel hebben; dat de gemeente Dentergem behoort tot de cluster V8 waartoe de landelijke woongemeenten met eerder vergrijzende bevolking behoren (26 gemeenten);
Overwegende dat in dit Individueel Financieel Profiel Belfius Bank de mogelijkheid biedt om de evolutie na te gaan in de financiële toestand van het bestuur (gemeente en OCMW) en die te vergelijken met de situatie van relevante referentiegroepen van gemeenten. De cijfergegevens volgens BBC 2020 komen uit de Open Data van het Agentschap Binnenlands Bestuur Vlaanderen (ABB);
Overwegende dat het Individueel Financieel Profiel is samengesteld uit zes grote onderdelen:
Overwegende dat elk individueel cijfer wordt geplaatst naast gemiddelde bedragen van de gemeenten en OCMW ’s uit dezelfde provincie, de sociaal-economische cluster en het gewest (zonder Antwerpen en Gent). Het eigen bestuur maakt geen deel uit van de gemiddelde bedragen;
Overwegende dat de sociaal-economische cluster groepeert gemeenten die op demografisch, economisch en sociaal gebied het dichtst aanleunen bij uw gemeente; dat Belfius Bank deze sociaal-economische typologie (2017) van de gemeenten samenstelde op basis van meer dan 150 indicatoren, zoals de tewerkstellingsgraad, de grondbestemming, de economische activiteit, de leeftijdsstructuur van de bevolking, de scholingsgraad, het gemiddelde inkomen, de demografische evolutie, de kadastrale inkomens, de bevolkingsdichtheid... en dit voor elke gemeente;
Overwegende dat, indien verdere informatie over de clusters en hun samenstelling gewenst is, de studie over de Sociaaleconomische typologie van de gemeenten kan geraadpleegd worden: https://research.belfius.be/nl/typologie-gemeenten/;
Overwegende dat het hier voorgelegde IFP de historische cijfers van de jaarrekeningen 2017 t.e.m. 2021 en de cijfers van het budget 2022 bevat;
Overwegende dat voornamelijk de rekeningcijfers van 2021 worden uitgelicht omdat dit de meest recente cijfers zijn; dat de evolutie van 2017 tot 2021 wordt getoond;
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen Ch. Vandemoortele (cfr. audioverslag);
Gelet op de bedenking door raadslid A. Van de Velde dat volgens deze informatie het aantal inwoners stijgt, dit in tegenstelling tot de nieuwjaarsspeech van burgemeester K. Degroote waarin sprake was van een daling, waarbij vraagt of het correct is dat deze informatie gebaseerd is op cijfers van 2021 terwijl de burgemeester zich baseerde op cijfers van 2022, hetgeen bevestigd wordt door de burgemeester;
BESLIST
Enig artikel: de gemeenteraad neemt kennis van het individueel financieel profiel van het lokaal bestuur.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen;
Gelet op het besluit van de Vlaamse Regering houdende de subsidiëring ter ondersteuning van het lokaal woonbeleid van 16 november 2018;
Gelet op de gemeenteraadsbeslissing van 21 augustus 2019 houdende de goedkeuring van het meerjarenbudget van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt;
Overwegende dat het beheerscomité IGS Wonen Regio Tielt in zitting van 7 maart 2023 de rekening van het werkingsjaar 2022 heeft vastgesteld;
Overwegende de vraag om de rekening ter goedkeuring voor te leggen aan de raden van de deelnemende gemeenten;
Overwegende dat de gemeenteraad volgens de overeenkomst betreffende de oprichting van de interlokale vereniging 'intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt' bevoegd is de rekening van de interlokale vereniging goed te keuren;
Gelet op de financiële toestand van de gemeente;
Gelet op de toelichting ter zitting door schepen B. De Keukeleire (cfr. audioverslag);
BESLIST
Artikel 1: de rekening van het werkingsjaar 2022 van de interlokale vereniging ‘IGS Wonen regio Tielt’ - periode januari tot en met december 2022 – met vastgestelde uitgaven ten bedrage van € 422.168 en vastgestelde inkomsten ten bedrage van € 422.168 wordt goedgekeurd.
Artikel 2: het beheerscomité en de coördinator van de intergemeentelijke samenwerking Wonen Regio Tielt ontvangen een kopie van deze beslissing.
Voor de concrete vraagstelling, antwoorden of bespreking wordt verwezen naar het audioverslag op de gemeentelijke website. Hieronder volgt enkel een opsomming en desgevallend een beknopte samenvatting.
Raadslid Joke Vandemaele kaart 2 variapunten aan :
1. Zebrapad
Het zebrapad dat nieuw aangebracht werd in het begin van de Gottemstraat, had er nog niet mogen liggen aangezien de verkeerssituatie vooralsnog niet gewijzigd is. Dit werd gemeld aan AWV.
2. Met de fiets : Na schriftelijk antwoord op de vraagstelling tijdens de vorige gemeenteraad wordt aanvullend geïnformeerd naar de visie inzake de aankoop van deze electrische bakfiets.
Raadslid Aniek Van de Velde kaart 3 variapunten aan
1. Goedaanbesteed.be
Het gebruik van dit online platform wordt onderzocht.
2. Economische subregio Waregem - PRUP
Moeten ondernemers verontrust zijn dat er geen nieuwe zoekzones in Dentergem zijn ? Burgemeester Degroote licht toe.
3. Zwembad in Wielsbeke - infovergadering voor raadsleden
Geen verder berichten ontvangen.
Raadslid Lennart Vanquickenborne stelt de vraag, in het licht van het recente akkoord tussen de federale regering en de bankensector, of er private of publieke lokalen beschikbaar zouden kunnen zijn voor een mogelijke Batopin-automaat. Burgemeester K. Degroote licht toe.
Schepen Gunther Simoens herneemt een aantal vragen uit voorgaande gemeenteraad waarop hij, hoewel deze vragen niet schriftelijk herhaald werden, toch nog een antwoord formuleert.
Gedaan in voormelde zitting
NAMENS DE GEMEENTERAAD
Namens Gemeenteraad,
Sofie De Clerck
Algemeen directeur
Tonny Berteloot
Voorzitter gemeenteraad